راهنمای سایز, مقالات حجره

جامعترین و کامل ترین جدول سایز بندی پوشاک

جدول سایزبندی پوشاک

کاملترین جدول سایزبندی پوشاکشاید برای شما پیش اومده باشه که فکر کنید برای مثال ,سایز اسمال هستین ولی موقع خرید مانتو یا هر پوشاک دیگه سایز  ۳۸ اندازتون بشه؟ این اتفاق همیشه به این معنی نیست که سایز بندی تولیدی ها باهم فرق داره, چون درمورد لباس های خارجی این قضیه دلیل قانع کننده داره. میدونستین که سایزبندی آمریکایی با ترک فرق داره؟ یا آلمان و انگلیس که هر دو اروپایی هستند در جدول سایزبندی متفاوت دارن؟اگر شماهم میخواین برای همیشه مشکل سایزتون رو حل کنید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.اینجا یه جدول سایز بندی کلی براتون آماده کردیم از کشورهایی که توی ایران بیشتر مورد استفاده قرار میگیره کافیه که این عددهارو به خاطر بسپارید.

XL L M S XS سایز بین المللی
۱۰ ۸ ۶ ۴ ۲ آمریکا(US)
۱۴ ۱۲ ۱۰ ۸ ۶ انگلیس(UK)
۴۸-۵۰ ۴۴-۴۶ ۴۰-۴۲ ۳۶-۳۸ ۳۲-۳۴ آلمان
۴۰ ۳۸ ۳۶ ۳۴ ۳۲ چین/ ایران
۴۲ ۴۰ ۳۸ ۳۶ ۳۴ ترک(TR)

جدول سایزبندی اندازه گیری با فرمولروش بعدی تبدیل سایز پوشاک زنانه به نظر سخت میاد اما بعد یه مدت که تو ذهنتون بشینه خیلی کاربردی تر میشه. این روش مثل فرمول های درسی میمونه که برای تبدیل هر سایز خارجی به ایرانی فرمول خاص خودش رو داره.-اگر لباس مورد نظر سایزش آمریکایی باشه فقط کافیه عدد ۳۰ رو به سایزش اضافه منید تا سایز ایرانی رو پیدا کنید.-قواره ی لباس های آلمانی معمولا یک سایز بزرگتر از سایز ایرانی و بین المللی هستن, به این صورت که اگر شما همیشه سایز M بودید و مانتو سایز۳۶ میخریدین باید بدونید که تو سایزبندی آلمانی شما S هستید.-لباسهای تولید ترکیه سایزبندی دقیقی دارند, برای مثال سایز لارج لباسهای ترک با توجه به دور کمر و قد تغییر میکنند.جدول بعدی که براتون آماده کردیم خلاصه ای از سایزبندی های لباس های مختلفه یعنی سایز تاپ و تی شرت با پالتو و مانتو فرق داره.

XL L M S XS سایز بین المللی
۹۴-۹۷ ۹۰-۹۳ ۸۶-۸۹ ۸۲-۸۵ ۷۸-۸۱ دور سینه
۷۹-۸۲ ۷۵-۷۸ ۷۱-۷۴ ۶۷-۷۰ ۶۴-۶۶ دور کمر
۹۹-۱۰۱ ۹۶-۹۸ ۹۲-۹۵ ۸۸-۹۱ ۸۴-۸۷ دور ران

مانتو، لباس ورزشی، پیراهن شب راحت، لباس خواب

XL L M S XS سایز بین المللی
۹۴-۹۷ ۹۰-۹۳ ۸۶-۸۹ ۸۲-۸۵ ۷۸-۸۱ دور سینه
۷۹-۸۲ ۷۵-۷۸ ۷۱-۷۴ ۶۷-۷۰ ۶۴-۶۶ دور پایین کمر

مانتو،هودی، سوییشرت،ژاکت،تونیک

XL L M S XS سایز بین المللی
۷۹-۸۲ ۷۵-۷۸ ۷۱-۷۴ ۶۷-۷۰ ۶۴-۶۶ دور کمر
۹۹-۱۰۱ ۹۶-۹۸ ۹۲-۹۵ ۸۸-۹۱ ۸۴-۸۷ دور ران

دامن،شلوار، لگ
حالا که سایزهای خودتون رو پیدا کردید بدونید که یکی از اصلی ترین اصول خرید پوشاک رو که ما در یک مقاله کامل توضیح دادیم رو رعایت کردین.

برگرفته شده از سایت آرانو مزون
WWW.ARANOO.IR